* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
A védett dokumentumok csak könyvtárunk épületén belül, az erre kijelölt pontokon tekinthetők meg! | |
3.53 MB | |
2023-10-31 16:07:33 | |
Védett 7 | 105 | Cím: Nagykanizsai Városi Tanács Híradója (1970-1988) | Részjelzés: 1978/I. Kiadás: Nagykanizsa : Városi Tanács VB., 1970-1988 Közös adat: Nagykanizsai Városi Tanács Híradója (1970-1988) Közrem.: Zsoldos Ferenc (szerk.) ; Fazekas István (szerk.) Szerz. közl: szerk. Zsoldos Ferenc, Fazekas István Megjelent: [1978] Eto: 352(439Nagykanizsa) ; 908.439.121Nagykanizsa Szakjel: 350 Cutter: N 35 Nyelv: magyar Oldal: 27 p. A következő szöveg a dokumentumból keletkezett automata szövegfelismertetés segítségével: NAGYKANIZSA VÁROS TANÁCSA 1978 i. NAGYKANIZSAI VÁROSI TANÁCS HÍRADÓJA 1978 I. NAGYKANIZSA TARTALOM: MÓZES PÁL: A tanács együttműködése és kapcsolata a társadalmi- tömegszervezetekkel a várospolitikai célok megvalósításáért 3 GÖDINEK LÁSZLÓ: Nagykanizsa és a városkörnyék községeinek 1978, évi fejlesztési és felújítási célkitűzései, eredményei 10 ZSOLDOS FERENC: A közművelődési törvény megvalósításának feladatai városunkban 16 MEIXNER BÉLA: Megalakult és dolgozik Nagykanizsán a MTA Pécsi Akadémiai Bizottságának helyi társadalomtudományi szakbizottsága 19 DR. FAZEKAS ISTVÁN: Hírek, események 21 DR. GYÖRY ZOLTÁN: Tájékoztató az időközben megjelent fontosabb jogszabályokról 24 II. Á tanács együttműködése és kapcsolata a társadalmi-és tömegszervezetekkel a várospolitikai célok megvalósításáért Az együttműködés célja: - az államélet, a szocialista demokrácia fejlesztése, a lakosság és a tanács kapcsolatának fenntartása; — a lakosság szükégleteinek megismerése, kielégítése, életkörülményeinek javítása; - az állampolgárok szocialista tudatának fejlesztése; — a társadalmi ellenőrzés kiszélesítése. Sokféle lehetőség kínálkozik az együttműködés és kapcsolat kibontására, de legcélszerűbbnek látszik az 1971. évi I. tv. vonatkozó rendelkezéseiből kiindulni. Tanácstörvényünk kimondja : * ,,A tanácsok a Hazafias Népfrontra és az állampolgárok tömegszervezeteire, valamint egyéb szervezeteire támaszkodva, a nem tanácsi szervekkel hatékonyan együttműködve, a lakosság tevékeny részvételével látják el feladtaikat." A tanács tömegkapcsolatainak fejlődése A tanácstörvény megalkotásának szükségességéről, végrehajtásának eddigi tapasztalatairól szóló értékelések is jelentőségének megfelelően foglalkoztak a tanácsok tömegkapcsolatának alakulásával, az azokat befolyásoló tényezőkkel és a továbbfejlesztés feladataival. Mindenekelőtt a Magyar Szocialista Munkáspárt XI. kongresszusa és az Országgyűlés 1974. évi őszi ülésszakának értékelése szolgál fontos útmutatásul. Ezen túlmenően a tanácstörvény jelentőségét aláhúzzák a törvény hatálybalépését követően keletkezett forrásmunkák is. ** Érdemes idézni Dr. Takács Imrét, aki a tanácstörvényről a következőket írja: „A tanácsrendszer értékelésének első fontos következtetése a tanácsi demokrácia további erősítésének igénye volt. Mindazok az évtizedeken keresztül '' 1971. évi I. tv. 3. § ** Dr. Takács Imre: A harmadik tanácstörvény Állam és Igazgatás, 1975. november összeállt számsorok, amelyek a tanács tömegkapcsolatait mutatták, végül is egy nagyon reális helyzetet tükröztek, nevezetesen azt a tényt, hogy a tanácsok a lakossággal legszorosabban kapcsolatban álló, az állampolgárok öntevékenységére építő képviseleti szervek, amelyek a helyi érdekek megfogalmazására, valamint a rendelkezésre álló eszközökkel a helyi igények kielégítésére. Ebből adódóan kitűnt az is, hogy a szocialista demokrácia intézményei rendszerében a tanácsok fontos helyet foglalnak el, és jelentős funkciót gyakorolnak". A tanácsok jellegének ilyen módon való megközelítése és törvényi szabályozása a II. tanácstörvénytől eltérően — amely a tanácsokat többek között „tömegszervezetk |